سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 88 اردیبهشت 30 , ساعت 6:3 عصر
 کسی را برگزینید که از درد مردم احساس درد کند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم کردستان در میدان آزادی سنندج و خیابانهای اطراف، ضمن قدردانی از استقبال باشکوه و پرشور مردم صمیمی و با محبت کردستان از استقامت، هوشیاری و مجاهدت مردم مومن، و با فرهنگ این استان تجلیل کردند و با تأکید بر حفظ عزت ملی، به تبیین شاخصهای انتخاب بهترین و صالح ترین رئیس جمهور از میان نامزدهای صالح پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای اولین و مهمترین مسئله در انتخابات ریاست جمهوری را حضور گسترده مردم دانستند و افزودند: دومین مسئله در انتخابات آتی این است که مردم از میان نامزدهایی که صلاحیت آنها پس از عبور از ذره بین شورای نگهبان، اعلام خواهد شد، صالح ترین نامزد را برگزینند.

ایشان در همین زمینه افزودند: همه نامزدهایی که شورای نگهبان اعلام می کند صالحند اما نباید در مسئله مهمی همچون انتخاب رئیس جمهور به حداقل ها کفایت کرد بلکه باید با تکیه بر شاخص ها، از میان نامزدهای صالح، بهترین و صالح ترین نامزد را انتخاب کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، با یادآوری اینکه بنده نسبت به اشخاص هیچگونه نظری ابراز نمی کنم به تبیین شاخص های مهم انتخاب صالح ترین رئیس جمهور پرداختند و خطاب به ملت افزودند: کسی را برگزینید که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند و از درد مردم احساس درد کند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، ساده زیست باشد و خود و خانواده و نزدیکانش از فساد و اشرافی گری و اسراف دور باشند چرا که گرایش مسئولان به اشراف و تجمل آفت بزرگی است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین نامزدهای محترمی را که مشغول تبلیغات و بیان دیدگاههای خود هستند به انصاف، پرهیز از تخریب و توجه کامل به حق و صدق فراخواندند و افزودند: نامزدها گاه مسائلی خلاف واقع درباره اوضاع کشور و مسائل اقتصادی مطرح می کنند که مردم را نگران می کند و انسان نمی تواند باور کند که دادن این همه نسبت خلاف، از روی صدق و صفا مطرح شده باشد. ایشان به نامزدهای انتخاباتی خاطرنشان کردند: کسی به گوینده اینگونه حرفهای تخریبی که انشاءالله از روی اشتباه بیان می شود، دلبسته و علاقه مند نخواهد شد بنابراین نامزدهای محترم دقت کنند که با حرفهایی که بسیاری از آنها واقعیت هم ندارد افکار عمومی را تخریب نکنند.

 

متأسفانه بعد از انقلاب چادر مشکی و رنگ‌های مرده ارزش شد

فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دهه‌ی 70 به سبب نمایندگی در مجلس پنجم و مطالب بحث‌برانگیز مندرج در مجله متعلق به وی، حاشیه‌ساز شده بود، بار دیگر پس از سال‌ها با اظهارات خود در برنامه صبحگاهی شبکه دوم سیما حاشیه‌ساز شد.

به گزارش رجانیوز، فائزه هاشمی در این برنامه از اینکه رنگ تیره و مرده مشکی پس از انقلاب به عنوان فرهنگ در چادر، مقنعه، مانتو و روسری زنان ایرانی وارد شد، اظهار تأسف کرد و در بخش دیگری از اظهاراتش نیز مدعی شد در این سال‌های اخیر زنان خانه‌نشین شده‌اند. این برنامه زنده در حالی پخش شد که مجری برنامه بارها نسبت به هاشمی رفسنجانی و خانواده وی در مقابل میلیون‌ها بیننده ایرانی اظهار خاکساری کرد و گفت افتخاری بالاتر از دیدار و مصاحبه با حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی وجود ندارد.

فائزه هاشمی که توصیه به دوچرخه‌سواری زنان و درج پیام تبریک نوروزی فرح پهلوی در کنار برخی دیگر ساختارشکنی‌های فرهنگی در کارنامه وی در مدیریت مجله زنان وجود دارد، در این برنامه که به‌عنوان رئیس فدراسیون ورزش زنان و با چادر مشکی در برنامه حاضر شده بود، علی رغم اینکه مجری از وی می خواست در موضوع ورزش زنان صحبت کند، گفت: همیشه سعی می‌کنم از کلیشه‌ها فرار کنم، نمی‌خواهم تابع کلیشه‌ها باشم، متأسفانه بعد از انقلاب ما یک سری رفتارها برای خانم ها ارزش شد، رنگ مشکی ارزش شد، چادر مشکی، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی، و رنگ های تیره و مرده ارزش شد.

 

موسوی: برخی کارهای دولت به دوران قاجار شباهت دارد

میرحسین موسوی با بیان اینکه از دولت حمایت نخواهم کرد و تصمیم دارم تنها از دولت انتفاد کنم گفت:‌ سوءاستفاده صداوسیما از مطالبی که در خصوص حمایت از دولت گفته بودم بنده را مجبور کرد تا درخصوص حمایت از کارهای دولت توبه کنم.
میرحسین موسوی داوطلب انتخابات کاندیداتوری ریاست جمهوری دوره دهم که در جمع مجمع روحانیون مبارز در حسینیه جماران سخن می‌گفت، اظهار داشت: متأسفانه برخی سیاست‌هایی که در دولت نهم اجرا می‌شود به دوران قاجاریه بیشتر شباهت دارد و در حقیقت دولت از اصل عقلانیت در سیاستگزاری‌ها دور شده است.

 

کروبی: بسیج نباید در انتخابات و مباحث سیاسی شرکت کند

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی پس از ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. کروبی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را متفاوت با انتخابات گذشته دانست و گفت:‌ از آنجایی که دولت که در راس کار است، و شخص آقای رئیس‌جمهور در انتخابات حضور دارد این انتخابات آزمایش بزرگی برای اجرا و نظارت است. کروبی با تعجب‌آور خواندن صحبت‌های فرمانده سپاه در خصوص اینکه بسیج دو بخش است که یک بخش آن نظامی و یا شبیه آن است وبخش دیگر فرهنگی است که بخش فرهنگی می‌تواند در مباحث سیاسی شرکت کند گفت: به نظر می رسد ما در عرصه سیاست روز به روز با حرفهای بدیع و تازه‌ای روبرو هستیم. وی افزود: بسیج که امروز تحت مدیریت جناب آقای جعفری قرار دارد و زیر نظر نیروهای مسلح فعالیت می‌کند نیروی مسلح محسوب می‌شود و نباید در انتخابات و مباحث سیاسی شرکت کند. کروبی تصریح کرد: ما ضمن احترام برای دولت نهم و مسئولین اجرایی کشور اینها را در اداره امور ناتوان می‌دانیم و معتقدیم این افراد در این حد نیستند و ما امروز شاهد برخی مشکلات در همین موارد هستیم.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ