سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 88 اردیبهشت 18 , ساعت 8:44 عصر

”رفتن به شهرها، رفتن به شهرهای کوچک، همه نقاط کشور را زیر پا گذاشتن و هیچ نقطه‏ای از کشور را از منظر خبرگی و کارشناسی دور قرار ندادن، چیزهای باارزشی است و امتیاز اول دولت نهم است“ .    مقام معظم رهبری

شاید چهار سال پیش یعنی در 10 خرداد 84 هنگامی که احمدی‌نژاد در دانشگاه تهران وعده تمرکززدایی و مسافرت دولت به استان‌ها را می‌داد و حتی هنگامی که پس از پیروزی در انتخابات، نخستین جلسه استانی دولت را در خراسان جنوبی (آبان 84) برگزار می‌کرد، کمتر کسی به ادامه و تکمیل این سفرها مطمئن بود،  به طوری که حتی علاوه بر مخالفان دولت که انتظار الگو شدن این فرآیند ابتکاری برای سیستم مدیریتی کشور در جهت حل مشکلات کهنه مردم را نداشتند و بخش‌هایی از بدنه دولت که سال‌ها با رکود و تمرکزگرایی در پایتخت خو کرده بودند، چشم انتظار عقیم ماندن این پروژه ملی بودند، اما در هفته گذشته  پنجاه و هشتمین سفر استانی هیئت دولت به استان فارس رقم خورد.

* ساعت 9:30 صبح هواپیمای رییس جمهور در فرودگاه شهید دستغیب شیراز فرود می آید. نماینده ولی فقیه، استاندار، مقامات محلی با همراهی نمایندگان استان فارس  برای خیر مقدم به  رییس جمهور در فرودگاه شهید دستغیب جمع شده بودند. در آیین استقبال حضور آیت الله حائری نماینده سابق ولی فقیه و همچنین آیت الله دستغیب برادر شهید دستغیب و تولیت آستان مقدس شاهچراغ به چشم می خورد.

* آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس ترجیح داد علی رغم آنکه سن و سالی از او گذشته خود از پلکان بالا برود و درون هواپیما به دکتر احمدی نژاد خیر مقدم بگوید وبعد فاطمه ایزدخواه فرزند شهید علی اصغر ایزدخواه با اهدای دست گل ا به استقبال رییس جمهور رفت. نوبت به احمدی نژاد می رسد که در جمع خبرنگاران لب به توصیف استان فارس بپردازد. همواره عشق، محبت، ادب و سرافرازی از استان فارس به تمامی ایران منتشر شده است. استان فارس کانون جوشش اندیشه های متعالی است.  مردم شیراز مردمی صمیمی، با محبت، اهل ادب و هنرند و شیراز سنگر مستحکم صیانت از فرهنگ ایران اسلامی است.

* استقبال کنندگان عکسهایی از رییس جمهور و پارچه نوشته هایی در حمایت از مواضع او در صحنه های بین المللی در دست دارند.چند قدم آن سوتر از فرودگاه شیراز، عشایر فارس و ایل قشقایی با لباس های محلی حضور داشتند و در مسیر استقبال گروه های مختلف آنان موسیقی محلی اجرا کردند. در میدان گلستان شیراز، عشایر فارس با اسب و آداب و رسوم خاص حضور یافته بودند. هر چه به سمت ورزشگاه حافظیه نزدیک تر می شویم شدت جمعیت بیشتر می شود. آفتاب شیراز که به گفته یکی از شیرازی ها چند روزی است که حسابی داغ شده هم تاثیری در حضور جمعیت ندارد. مینی بوس حامل خبرنگاران به هر زحمتی که هست خود را از میان جمعیت خلاص می کند تا از مسیری دیگر به ورزشگاه حافظیه، محل سخنرانی رییس جمهور برسد اما تمام مسیرهای منتهی به ورزشگاه مملو از جمعیت است. چاره ای نیست باید همچون رییس جمهور ترافیک سنگینی را تحمل کنند. نزدیک سه ساعت از حضور احمدی نژاد به شیراز گذشت تا بالاخره رییس جمهور مسیر 15 دقیقه ای فرودگاه تا حافظیه را طی کرد.   

* احمدی نژاد در بخش آغازین سخنرانی خود در جمع مردم شیراز گفت  که صبح امروز پیش از عزیمت به استان فارس به حافظ تفال زده است. که این بخش از سخنان رییس جمهور که با ابراز احساسات شدید مردم شیراز همراه شد این گونه ادامه یافت: رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید ... رییس جمهور همچنین از تفال دوم خود به حافظ سخن گفت و آن را حرف دل مردم شیراز و دولت برشمرد. ز دست کوته خود زیر بارم،  که از بالابلندان شرمسارم ...

رییس جمهوری همچنین از سعدی شیرازی یاد کرد و هنگامی که ابیاتی از این شاعر بلندآوازه ایران زمین را خواند، مردم شیراز در ورزشگاه حافظیه وی را در تکمیل ابیات همراهی کردند.

* رییس جمهوری پس از دیدار با مردم شیراز به همایش ملی روز شوراها در تالار حافظ این شهر رفت، از اهمیت شوراها گفت و با حضور صادق محصولی، وزیر کشور، امام جمعه شیراز و مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها از 27 تن از شهرداران نمونه تقدیر کرد.

* دیدار با خانواده ی شهدا، طلاب و روحانیون و حضور در کارگروه های تخصصی برنامه های دیگر رییس جمهور بود و در پایان هم با برگزاری جلسه هیئت دولت در شیراز این سفر به پایان رسید.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ