سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که نشانه های دین را نمی شناسد به بهشت برود؟ [عیسی علیه السلام]
 
پنج شنبه 88 اردیبهشت 24 , ساعت 8:19 عصر
روزنامه انگلیسی گاردین:
پیروزی فردی مثل موسوی به نفع غرب خواهد بود

یک روزنامه انگلیسی از روی کار آمدن مجدد دکتر احمدی‌نژاد ابراز نگرانی کرد و در ادامه نوشت: تاریخ به غرب ثابت کرده است که احمدی نژاد به هیچ وجه با غرب کنار نمی آید ولی اصلاح طلبان موضع نرم و خنثی تری در مقابل غرب خواهند داشت به همین دلیل اگر یک اصلاح طلب در ایران، مثل "میر حسین موسوی" رأی بیاورد به نفع غرب خواهد بود زیرا رابطه بهتری با غرب خواهد داشت.

به گزارش رجانیوز، گادرین در این گزارش که به مناسبت نام‌نویسی نامزدهای انتخاباتی در ایران منتشر کرده است، افزود: احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به صورت رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران که در 22 خرداد قراراست برگزار شود، ثبت نام کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: میرحسین موسوی در مقایسه با احمدی‌نژادی که خواهان ادامه و پافشاری بر ادامه برنامه هسته ای و موضع‌گیری‌های تند در قبال غرب است، بسیار ملایم و میانه‌روتر عمل می کند. وی اعلام کرده است که اگر به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شود، می خواهد اقتصاد ایران را "حفظ" کند. میر حسین، احمدی‌نژاد را متهم می کند که وی ایران را به "لبه پرتگاه " کشانده است.

گاردین می‌افزاید: احمدی‌نژاد در سخنان خود گفته است: :وظیفه من این است که به مردم اعلام کنم که من با تما م توان خادم آن‌ها خواهم ماند."

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: انتخابات جدید آزمایش خوبی برای محک زدن رئیس‌جمهور است زیرا 4 سال پیش یعنی زمانی که احمدی‌نژاد در سال 2005 از طرف مردم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، وی قول داده بود که پول نفت را به‌طور عادلانه بین مردم تقسیم کرده و آنها را در این پول شریک کند. همچنین از ارزش های انقلابی را زنده کند.

گاردین ادعا کرد: با این حال، محبوبیت احمدی‌نژاد از سوی بعضی از اصولگرایان مورد تردید و حمله قرار گرفته و آن‌ها وی را متهم به اسراف و ولخرجی منابع نفت و منزوی کردن ایران در برابر جهانیان در طول این چهار سال شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه میرحسین موسوی یک اصلاح طلب برجسته و رقیب احمدی نژاد است، آمده است: تاریخ به غرب ثابت کرده است که احمدی نژاد به هیچ وجه با غرب کنار نمی آید ولی اصلاح طلبان موضع نرم و خنثی تری در مقابل غرب خواهند داشت به همین دلیل اگر یک اصلاح طلب در ایران، مثل "میر حسین موسوی" رأی بیاورد به نفع غرب خواهد بود زیرا رابطه بهتری با غرب خواهد داشت.

گاردین تأکید کرد: اگر یک اصلاح طلب در ایران بر سر کار آید علاوه بر کم شدن چالش های سیاسی با غرب، بسیاری از محدودیت های اجتماعی اعمال شده در زمان احمدی نژاد در جامعه ایران برداشته می شود.

این روزنامه سپس می‌افزاید: محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران نیز یکی از کسانی است که برای انتخابات 22 خرداد ثبت نام کرده و تلاش خود را بر روی برنامه های اقتصادی ایران متمرکز کرده است که این مسئله می‌تواند باعث کم کردن رأی احمدی‌نژاد شود.

گاردین ادامه داد: رضایی درروز ثبت نام در کنفرانس خبری اعلام کرد: "ما برای حفظ اقتصاد کشور می آییم. این اقتصاد نیازمند تغییرات زیربنایی است که ما با ایجاد دولت ائتلافی آن را علاج خواهیم کرد."

این روزنامه خبر داد محسن رضایی که به اتهام دست داشتن در بمب گذاری سال 1994 در ساختمان مرکزی یهودیان در آرژانتین از طرف پلیس اینترپل تحت تعقیب است، به سیاست خارجی احمدی‌نژاد نقد دارد و می گوید که انکار هولوکاست از سوی احمدی‌نژاد هیچ نفعی برای ایران ندارد



لیست کل یادداشت های این وبلاگ